just another blogger

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Carolina Ahlgren - 20 maj 2014 16:23

Hejsan! 
Just i detta ögonblick sitter jag med varm oliv olja i håret och ska snart gå i duschen för att göra min sista shamponering. Jag ska nämligen börja med balsammetoden vilket innebär att man inte använder sig utav shampo eftersom det innehåller sulfater som torkar ut håret och ökar frissigheten. Big nono alltså! 
Inte heller balsam som innehåller silikoner, mineraloljor eller alkoholer får användas. 

Jag ska alltså gå in i duschen nu och utföra min sista shamponering, vilket låter så jäkla dramatiskt. Då ska jag inte använda något balsam och får då reda på i vilket skick mitt hår egentligen är i, vilket är hemskt redan nu... Sen nästa gång jag tvättar kommer jag ha ett tvättbalsam och ett vårdande balsam. Detta ska bli sjukt spännande, har hört så bra saker om den här metoden. 

Här kommer listor på godkända balsam och shampo, om du är sugen på att testa du också: 
http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden 
http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden-del-2


Glöm inte att använda en t-shirt istället för handuk när ni torkar håret efter dushningen, det minskar frisserierna!

Sjuklingen signing off xoxo
 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag bloggar om smink, mode och andra saker som händer i mitt bisarra tonårsliv.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards